Każda firma powinna posiadać swą tożsamość , a dodatkowo interesujący wizerunek. Są to dwie najistotniejsze dylematy w dzisiejszym public relations. Dzięki tym elementom firma ma możliwość jawić się potencjalnym klientom jako atrakcyjna, wartościowa i godna wątpliwości.
Co wpływa na tożsamość firmy?
W większości wypadków dokonywanym niedopatrzeniem jest ograniczanie tożsamości firmy do wykorzystywanych przez nią elementów wizualnych. A wszak firma do nie tylko logo. Ważnym elementem jest też siedziba firmy i zajmowany przez nią lokal, jego wystrój , a oprócz tego panująca w nim atmosfera. Duże znaczenie posiadają także firmowe stroje , a dodatkowo zachowanie i wygląd pracujących w firmie osób. Komunikacja , a oprócz tego kultura organizacyjna są kolejnymi ważnymi czynnikami, które tworzą wizerunek firmy, kształtują jej tożsamość, a tym samym pozwalają kreować jej pozytywny obraz i wzmacniać lojalność nabywców.
Tożsamość firmy uzależniona jest także od takich czynników, jak wiek i struktura organizacji , a ponadto charakter świadczonych przez nią usług. W kształtowaniu tożsamości , a ponadto pozytywnego wizerunku świetnie sprawdza się też sponsoring, który pozwala firmie na zaakcentowanie swej odpowiedzialności społecznej.
Z tożsamością , a ponadto wizerunkiem firmy łączy się też jej reputacja. Reputacja zaś jest skutkiem wrażeń, które odnoszą klienci firmy. Warto mieć na uwadze tu jednakże o jednej istotnej różnicy. Wizerunek można kształtować za poradą licznych narzędzi, które wpływają na świadomość społeczeństwa. O dobrą reputację należy się już bardziej postarać. Dlaczego? Dlatego, że reputacja kształtuje się na podstawie własnych doświadczeń klientów firmy oraz dodatkowo tych osób, które nie są jej klientami, niemniej jednak miały z nią bliższy kontakt. Zazwyczaj zdarza się tak, że reputacja firmy znacznie różni się od kreowanego przez nią wizerunku, a to znacznie osłabia jej wiarygodność w oczach konsumentów.
————————
Źródło wpisu: katalog stron internetowych: katalog-stron.co.pl i serwis ogłoszeń usług pracaprzez.net.