W świecie internetowego marketingu utarło się przekonanie, że funkcjonowania marketingowe zarezerwowane są jedynie tylko na rzecz firm, instytucji czy samych przedsiębiorstw. Nie dopuszcza się nawet koncepcji o tym, że z takich samych metod promocji mogą skorzystać osoby prywatne: działające jako freelancerzy, szukające w internecie sławy, pragnące rozreklamować własną stronę www czy bloga. Jednak w przypadku działań marketingowych kierowanych na promocję takich osób marketingowcy muszą trzymać się paru dodatkowych zasad.
Głównie powinni pamiętać, że to co ląduje w sieci, najpewniej w niej zostanie na zawsze. Dlatego planując kampanie marketingowe powinni sprawdzać, która reklama internetowa – a dokładniej która jej forma – niesie za sobą najmniejsze ryzyko. Chodzi tu o niebezpieczeństwo takie jak powiązanie konkretnej mężczyźni i kobiety z negatywnymi działaniami czy wydarzeniami (na przykład. reklama w formie marketingu wirusowego, szeptanego, e-mailing zakwalifikowany jako SPAM). Z tego względu pole do funkcjonowania jest nieco ograniczone, chociaż nadal do zupełnej dyspozycji speców od reklamy pozostaje pozycjonowanie. Można tu zastosować taką samą zasadę funkcjonowania jak przy pozycjonowaniu stron tematycznych, oficjalnych lub firmowych – a dodatkowo pozycjonować również imię i nazwisko danej osoby. To dość istotne, wyjątkowo gdy takie same noszą dziesiątki a wręcz setki innych osób – a ich profile na serwisach społecznościowych wyświetlają się jako pierwsze, co może sprawić, że będą one mylone z „właściwą” osobą.
Więcej informacji znajdziesz na: blog.noweseo.pl