SEO & SEM to dziedzina wśród branż biznesów internetowych, która niekoniecznie jest znana szerszej publiczności. Tak odpowiednio to niewiele kto potrafi rozszyfrować te skróty, jeżeli nie obraca się bezpośrednio w temacie albo też przenigdy nie miał z nim do czynienia. Sytuacja staje się nieco bardziej klarowna, kiedy SEO zastąpimy pozycjonowaniem – a więc procesem mającym na celu podniesienie pozycji strony w wynikach wyszukiwana na konkretne słowa kluczowe.
Takie funkcjonowania już początkowo sugerują, że SEO jest jedną z form sieciowego marketingu, a co za tym idzie, jako reklama internetowa doskonale testuje się w przypadku promocji poszczególnych stron www. System ten działa banalnie prosto: internauta wpisując w Google jakąkolwiek frazę otrzymuje listę wyników-stron, które według wyszukiwarki najlepiej spełniają kryteria wyszukiwania. Celem pozycjonera jest jednakże sprawienie (aktualnie poprzez działania pozycjonerskie), aby pomiędzy wyników wyświetlających się na samej górze (tak zwane TOP3 rezultatów organicznych) pojawiła się dana strona www. Nie jest to zadanie łatwe, priorytetowo wówczas, gdy pozycjonowanie organizowane jest dla średnio niełatwych oraz niełatwych fraz głównych – czyli bardzo konkurencyjnych. Pozycjoner musi czasem włożyć w ten proces bez liku czasu i pracy, wyprodukować dziesiątki stron zapleczowych, zadbać o zyskanie wartościowych linków i zachęcić internautów, żeby sami zaczęli linkować do takiej witryny. Taka forma internetowej reklamy jest zatem dość żmudna – ale za to cechuje się dużą efektywnością.
Autorem artykułu jest Polecana Firma.