Ogólnodostępne media społecznościowe takie jak Facebook, Twitter czy Nasza Klasa już dawno zmieniły zasady gry we współczesnym marketingu internetowym. Siła social media tkwi w dialogowości z konsumentem i większej wiarygodności prezentowanych informacji , gdyż produkty polecane przez znajomych znajomym są sprawdzone i zachwalane przez osoby, które kojarzymy. Taki marketing od osoby do chłopcy i dziewczęta jest bardziej skuteczny. Liczymy się z opinią prywatnych znajomych wiele bardziej ,niż z bezosobową reklamą ,oglądaną w telewizji z zatrudnionymi do tego profesjonalnymi aktorami. Według badań opinii publicznej, coraz mniej wierzymy reklamom . Dosłownie, jeśli reklama jest stosunków obiektywna i przedstawia produkt, taki jaki jest realnie, konkurencja jest tak duża, iż by przekonać nas do kupienia produktu łatwą reklamą jest obecnie o wiele dużo trudniej niż kiedyś.
Ogólnie, reklamy są niezbyt wiarygodne w dzisiejszych czasach. Marki od za każdym razem wolały lansować swoje produkty i narzucać konsumentom wolę, niż słuchać konsumentów . To właśnie zmienił facebook i inne media społecznościowe. Tam, opinia klienta jest najważniejsza. Inni ludzie mówią prawdę o tym, co im się podoba, a co się im zupełnie nie podoba i nie nadaje się do użytkowania. Promocja na Facebooku jest bardzo dobrą strategią marketingową dla przyszłościowych, młodzieżowych marek. Agencje reklamowe tworzące kampanie reklamowe w internecie dostarczają dużo różnorodnych rozwiązań, bazując na social media marketing. Skutecznie ukierunkowują marketing na prowadzenie profili i stron fanów firmy. Tworzą aplikacje facebook. Zakupują powierzchnię reklamową na facebooku. Starają się dotrzeć do coraz to większej liczby klientów w tym momencie poprzez rozwój sieci kontaktów towarzyskich na facebooku.
Dużą częścią działalności agencji reklamowych typu social media jest też prowadzenie blogów marek i w sposób ciekawy i interesujący prowadzenie dyskusji na temat oferowanych produktów. Media społecznościowe wymagają od copywriterów i ekspertów od dystrybucji sporej kreatywności i bez przerwy szukania nowych rozwiązań. Reklama na Facebooku rozwija się w ogromnym tempie. I jej skuteczność wzrasta. Miliony użytkowników z całego świata każdego dnia wchodzi na własną stronę internetową i przegląda wpisy znajomych. Wymienia się informacjami. Promocja na Facebooku czy to osobistej chłopcy i dziewczęta, czy marki, daje nieograniczone sposobności.