Na szkoleniach z internetowego marketingu bardzo kilka miejsca poświęca się procesowi pozycjonowania stron www. Nic w tym dziwnego, ponieważ w opinii wielu fachowców z tej branży to aktualnie ten proces uchodzi za najlepiej skuteczny, jeżeli już chodzi o internetową reklamę. Skuteczność ta udokumentowana jest setkami tysięcy przykładów pozycjonowania stron www na konkretne frazy kluczowe. Daje to o wiele lepsze efekty niż reklama ogólna, która kierowana jest do wszystkich użytkowników globalnej sieci – nawet tych niezainteresowanych konkretną ofertą.
Omawiając skuteczność tej metody warto początkowo mieć świadomość tego, czym jest to pełne pozycjonowanie i na czym ono polega. W telegraficznym skrócie można opisać je jako działania, których misją jest zamieszczenie danej strony www na w jaki sposób najwyższej pozycji w wynikach przeszukiwania pod konkretne frazy kluczowe. Dzięki temu i wyznaczeniu konkretnych, wybranych słów głównych, na witrynę w wielu wypadkach wchodzą wyłącznie inni ludzie internauci, którzy są zainteresowani oferowaną przez nią tematyką. Pozycjonowanie umożliwia więc w pewnym stopniu na targetowanie grup odbiorców. Takiej sposobów nie daje współcześnie niemal żadna inna reklama internetowa (ma możliwość z wyjątkiem mailingu), co znaczy ogromną marketingową przewagę dla pozycjonowania. Skonkretyzowana grupa odbiorców to bowiem praktycznie gwarancja tego, że zyski z takiej strony będą się non stop zwiększać. Pozycjonując stronę www posiadamy szansę większych pensji, znacznie powiększamy rentowność własnego interesu, a przy okazji stajemy się częścią internetowej społeczności webmasterskiej.
Autorem artykułu jest Polecana Firma.