Problem z katalogami firm wcale nie polega na tym, że sporo osób nie rozumie zasad ich funkcjonowania i dodaje tam strony niekoniecznie firmowe. Największym problemem osób dodających tam swoje witryny jest nieumiejętność czytania regulaminów, w których w wielu wypadkach pojawia się zapis o konieczności dodania unikatowego, niepowtarzalnego opisu. To obecnie brak unikalności stwarza, że wiele wpisów jest z marszu odrzucanych, a katalog firm nie przyjmuje do osobistych zasobów danej witryny.
Rozwiązaniem jest z pewnością uważniejsze czytanie regulaminów i sprawdzanie, czy dana baza stron nie wymaga aktualnie unikalności opisu – a jeśli tak, to dostosowanie się w pełni do tego wymogu. Jednakże to nie jedyny problem z tym, w jaki sposób dodać dobry wpis do katalogu. Prócz unikalności liczą się bowiem jeszcze inne elementy, jak chociażby sensowność opisu połączona z ważnymi treści, jakie należy w nim zawrzeć. Sporo osób nie rozumie bowiem, że katalog firm to nie intuicyjny spis stron w jaki sposób standardowe katalogi. Okazuje się, że znaczna część klientów znajduje nasze strony firmowe właśnie za pośrednictwem takich katalogów. Stąd ważne jest, by już w raporcie zawrzeć podstawowe dane o naszej firmowej działalności – określić ich zakres, udział w rynku, zawrzeć nazwę miasta, w którym świadczymy usługi. Specjalistyczny katalog firm pozwala też przeważnie dodanie w treści opisu jednego albo dwóch dodatkowych linków, które można wykorzystać, wplatając w treść wpisu bardzo ważne słowa kluczowe. Nie jest to wymóg, niemniej jednak oczywiście taka praktyka pomoże w lepszym i szybszym pozycjonowaniu mojej witryny.