Kiedy w gronie pozycjonerów na nowo rośnie dyskusja o tym, czy aktualnie rynek SEO raczej upada czy również się wznosi, na świeczniku pojawia się kolejny problem związany z sensem istnienia tak zwanych internetowych sklepów SEO. To rozwiązania przyniesione do Polski z Zachodu, które stwarza, że pozycjonowanie i usługi SEO stają się znacznie prostszymi, łatwiejszymi w realizacji i bardziej wykwintnymi procesami. O racji bytu takich sklepów w dużej mierze decyduje na pewno zainteresowanie ze strony klientów, które w przypadku polskiego rynku jest całkiem spore. To jednakże z kolei znaczy, że powstaje coraz więcej sklepów tego rodzaju i to niestety coraz w bardzo wielu przypadkach kompletnie nieprzygotowanych do tego, aby wejść na rynek. W starciu z gigantami, działającymi tu już od wielu miesięcy, takie małe projekty nie mają żadnych szans, chyba że zaoferują pozycjonowanie i usługi SEO stojące na wysokim poziomie i jednocześnie będące w stosunkowo niskiej, konkurencyjnej cenie. Znakomita większość pozycjonerów jednakże dosłownie i wtedy bardzo ostrożnie podchodzi do takich świeżaków, stawiając raczej na własne praktykę i własne zasoby niż na pozycjonowanie i grupa wp-kat pochodzące od zewnętrznego wykonawcy. Ma to swoje usprawiedliwienie w rosnącej łapance Google, które stawia ogromnie wysokie wymagania dotyczące jakości samej strony oraz dodatkowo prowadzących do niej linków. Pozycjonerzy boją się ryzykować i nabywać linki, piramidy linków czy wpisy w własnych bazach od nieznanych sobie osób – chyba że mają swój jeden, sprawdzony i profesjonalny SEO sklep.